Syksybrändi on lämminhenkinen, kunnioittaa luontoa ja puolustaa oikeaksi uskomiaan asioita
Valokuvat: Pinterest
Tutkitaan syksyn vuodenaikapersoonaa ja opi miten voit hyödyntää syksy persoonallisuutta oman visuaalisen brändisi kehittämisessä. Jos mietit mistä on kyse, perusteet vuodenaikapersoonista löydät tästä postauksesta. ≫
Syksy katsoo hieman taaksepäin, se ammentaa voimansa perinteistä, arvoista ja vie loppuun sen minkä aloittaa. Syksy brändipersoona rakastaa kaikista vuodenajoista eniten ulkoilmaelämää. Syksy on tekemisen ja valmistautumisen aikaa – se on myös lämminhenkinen ja tunnelmallinen ajanjakso.
Visuaalinen brändi rakentuu syvien, täyteläisten värisävyjen ympärille. Typografiassa etsitään jalat maassa seisovia ja ystävällisiä kirjasinperheitä, kuten jämäkkä klassinen kirjaintyyli tai sympaattinen konekirjoitus-tyyli.
Myös kokeilevat kirjasintyylit toimivat, etenkin ne jotka ottavat vaikutteita vaikkapa 90-luvun nostalgiafonteista tai artdecosta. Käsinkirjoitettuun kirjasintyyliin sopii tukevampi käsiala, valuva ja orgaaninen muste.
Syksy katsoo hieman taaksepäin kesän lailla, mutta eroaa kesästä rentoudellaan ja ulospäinsuuntauneisuudellaan – kesä on pidättyväisempi ja elegantimpi.
Historia ja rustiikkinen ote voi näkyä kuvituksissa ja grafiikoissa. Syksy on kotoisa ja lämminhenkinen, joten syksyn kannattaa panostaa tiiviiseen tunnelmaan, joka luodaan väreillä ja kuvamaailman avulla. Syksyllä on kaikista vuodenajoista laajin värien kirjo käytössään.
Syksy brändi voisi olla:
Luomutuotteita myyvä kauppa /puutarhuri /eläinlääkäri asema / tutkiva journalisti /psykologi / hyväntekeväisyys järjestö / arkeologi / artesan-leipuri / käsityöläinen
-
Vahvuudet:
-kunnianhimoinen, rohkea, haastava
-kontrastit, dynaaminen, energinen
-innokas, fokusoitunut, historia
-itsenäinen, intensiivinen, johtaja
-intohimoinen, kapinallinen, iskevä
-merkittävä
Muotokieli:
-3D, tukeva, varma,
-suuntautunut, erottuva, reunustettu
-rakeinen, käsintehty, raskas
-kirjava, omituinen, osoittava
-karu, kiinteä, nopea
Luonnollinen:
-seikkaileva, autenttinen, kuiva
-maanläheinen, elementit, ympäristö
-reilukauppa,kasvaminen, murrettu
-luonnollinen, runsas, orgaaninen
-ulkoilma, kierrätetty, rustiikkinen, vahva
-
Kodikas:
-saavuttanut, lähestyttävä, rauhallinen
-mukava, kodikas, opettavainen
-arkinen, tehokas, feminiininen
-ystävällinen, hedelmällinen, täysi
-toimiva, hellä, huumaava, sydämellinen
-kotona tehty, kypsä, täyteläinen,
-produktiivinen, pehmeä, lämmin, toimiva
Outo ja eksoottinen:
-omituinen, paahtava, pronssinen
-värikäs, tumma, syvä
-eklektinen, mieleentuova, eksoottinen
-kallis, mahtipontinen, kiehtova
-kerroksellinen, kultainen, luksukas
-rikas, mausteinen, tekstuuri
-paahtunut, epätavallinen
-
Haaste:
-Saattavat olla itsepäisiä näkemään asioita toiselta kantilta. Syksy brändien voi olla vaikea päästää irti – joten he kantavat aivan liian pitkään toimimattomia malleja. He voivat vaikuttaa määräileviltä
Kaikilla vuodenajoilla on aikojen saatossa valikoitunut muotokieli, tietynlainen energia ja myös omat haasteensa. Brändivuodenaika-metodi pohjautuu värien psykologiaan ja teoriaan. Brändi voi edustaa myös kahta vuodenaikaa kerrallaan.
Haluatko sinä selvittää oman vuodenaika persoonasi ja saada varmuutta valintoihin, kuinka voit erottua markkinassa omaleimaisella tavalla?
Tulossa vuodenaikapersoona -testi ja opit miten voit lähteä hyödyntämään omaa vuodenaikapersoonaasi omassa visuaalisessa brändäyksessäsi. Testi on tulossa ihan pian. Varmista että saat sen, tulemalla jonotuslistalle.