Brändi-ilme, joka tuo esiin kovan asiantuntijaosaamisesi:
Kuukauden päästä sinun ei enää tarvitse toivoa: “Tajuaisipa ihmiset, kuinka hyvää osaamista mulla on.”
Entä jos yritysilmeesi ei yrittäisikään vain tähdätä pehmeisiin arvoihin… vaan kertoisi heti, mikä tekee sinusta erilaisen ja miksi juuri sinä olet oikea valinta?
Olen huomannut tämän olevan erityisen yleistä naisyrittäjille. Kun lähdemme yrittäjiksi, luomme helposti pehmeän, kauniin ja helposti lähestyttävän brändi-ilmeen – sellaisen, joka tuntuu turvalliselta siinä hetkessä.
Mutta jossain vaiheessa saatamme huomata, että juuri se pehmeä naisyrittäjäimago alkaa määrittää, miten voimme tulla esiin. Se alkaa pienentää ja pehmentää meidän todellista osaamistamme.
Että meillä on itse asiassa vahvaa asiantuntijuutta – mutta meidän visuaalinen brändi ei tuo sitä esiin. Ja juuri se, mikä tekisi meistä kaikkein kiinnostavimpia ja vetoavimpia parhaille asiakkaillemme, jääkin piiloon.
Jos olet huipputekijä, jonka asiakkaat valitsevat erilaisen ajattelusi, vahvan osaamisesi ja näkemyksellisyytesi vuoksi, tarvitset brändi-ilmeen, joka pehmennä ja piilota sinun kiinnostavinta puoltasi – vaan vastaa kovaa osaamistasi ja tuo esiin juuri sen, mikä tekee sinusta erilaisen.
Kun me suunnitellaan brändisi niin, että se tuo esiin sinun kovan osaamisesi pehmeiden arvojen sijaan:
Saat luvan olla isommin esillä.
Sinun ei tarvitse kokea, että pienennät osaamistasi.
Sinun ei enää tarvitse toivoa: "Tajuispa ihmiset, kuinka hyvää osaamista minulla on."
Puhuttelet juuri niitä asiakkaita, joita oikeasti haluat – et vain niitä, jotka samaistuvat pehmeisiin arvoihisi.
Saat brändistäsi työntövoimaa, koska se ei ole vain kaunis ilmentymä estetiikastasi, vaan tuo sinulle kilpailuetua.
Ja mikä tärkeintä – tunnet olevasi vapautunut ja innostunut jälleen tuomaan itseäsi ja palveluitasi rohkeasti esiin.
Brändi-ilme, joka antaa yrittäjyydellesi työntövoimaa, ei synny vain mieltymystesi pohjalta – vaan tavoitteidesi pohjalta.
Me emme tutkiskele sisustustyyliäsi, ellei se ole täysin perusteltua. Emme myöskään pohdi ensimmäisenä lempivärejäsi.
Sen sijaan keskitymme tavoitteisiisi, kilpailijoihisi, kohderyhmääsi – ja ennen kaikkea niihin puoliin sinussa, jotka tekevät ajattelustasi kiinnostavinta ja erottuvinta. Tunnistamme alasi tyypilliset visuaaliset tyylit ja lähdemme tietoisesti irtautumaan niistä.
Työpajassa nostamme luovien harjoitusten avulla esiin juuri ne persoonallisuuspiirteet, jotka luovat tunnekytköksen sinun parhaisiin asiakkaisiin. Rakennamme brändi-ilmeen, jossa on työntövoimaa tavoitettasi kohti ja joka sopii saumattomasti sinun tapoihisi valmistaa markkinointimateriaalia.
Suunnittelen sinulle rohkeasti visuaalisen asiantuntijabrändin, joka tuo kovan osaamisesi esiin ja tuo parempia asiakkaita luoksesi.
Brändi-ilme asiantuntijayrittäjälle
Kuukauden jälkeen sinulla on mieleenpainuva brändi-ilme joka tuo ainutlaatuisuutesi ja kovan osaamisesi esiin ja ankkuroi sinut markkinaan vahvasti ja houkuttavasti. Kaikki elementit asennettuna Canva-pro tilillesi ja valmiina käyttöösi.
-
Askeleet:
1) Tutustumispuhelu + pienet ennakkotehtävät.
2) Pidämme 2,5 h brändityöpajan jossa selkeytämme
-Brändin persoonallisuutta kuvaavat avainsanat.
-Tarkastelemme markkinasi muita tekijöitä ja pohdimme kohderyhmääsi.
-Päätämme mikä puoli sinusta on kohderyhmällesi kiinnostavin.
Näiden avulla määrittelemme brändin tavoitemielikuvan.
-
Projekti ja brändi-ilme sisältää:
-Kustomoitu tunnelmataulu.
-2-3 logoa tarpeen mukaan (Isoon ja pieneen tilaan + merkki tai käsinkirjoitettu versio)
-Upean väripaletin, jolla brändisi tunneviesti syntyy.
-Harkittu typografiasuunnitelma, jolla vahvistat asiantuntijuuttasi.
-Visuaalit jotka tukevat muuta graafista ilmettä (esim. kuosi, symboleja tai tekstuuri tms.)
-Valmiin brändin asennus Canva-pro tilillesi, valmiina käyttöösi.
-Kaikki koostetaan graafiseen ohjeeseen, joka toimii brändisi ohjekirjana.
-
2800 € + alv. 24 %
Jaettuna 3-4 osaan.
Projektin varausmaksu on 20 % kokonaishinnasta, joka maksetaan ennen projektin aloitusta. Loput osat projektin edetessä.
-
Instagram-pohjat:
-6 kpl postaus ja stooripohjia uudella ilmeellä.
+ 350 € + alv. 24%.
—————————-
Voit lisätä myös:
-Printtimateriaalia (käyntikortti, esite tms.).
-Presentaatiopohjia
-Liidimagneetin taitto ja houkuttelevat aidon näköiset mockupit markkinointiin ja nettisivuille.
-Flodesk uutiskirje-pohjat.
Kysy lisää ja kerron miten nostat palvelusi seuraavalle tasolle, elämyksellisen, visuaalisen markkinoinnin avulla.

Haluaisitko, että valmistan asiantuntijabrändisi mukaiset nettisivut projektimme yhteydessä?
SENNI RINGMAN, VÄRIPSYKOLOGIAAN ERIKOISTUNUT GRAAFINEN SUUNNITTELIJA (AMK MEDIANOMI)
Empaattisuuteni on vahvuus, mutta se ei yksin riitä. Brändini pitää myös viestiä kokemustani, kykyäni haastaa ja tehdä rohkeita valintoja. Siksi suunnittelin brändi-ilmeen, joka heijastaa kovaa osaamistani
Aikaisemmin minulla oli hyvin pehmeä brändi-ilme, se syntyi pehmeistä arvoista käsin – sillä olin juuri tullut yrittäjäksi pitkän vanhempainvapaan jälkeen. Parin vuoden päästä huomasin, että pehmeä brändi-ilme piti minut pienenä. Tuntui raskaalle yrittää todistaa, että minulla voisi olla ideoita ja näkemystä jolla voisi olla merkitystä asiakkailleni.
Joten päätin muuttaa sen.
Myöskään sun ei tarvitse piilottaa sun kiinnostavinta ja kovinta osaamista pehmeän brändi-ilmeen taakse. Sä saat tuoda sen esiin ja ja olla myös niin isosti esillä kuin haluat.
Ja jos sulla on samanlainen fiilis, kuin mulla oli vielä vuosi sitten, että sun nykyinen brändi-ilme hidastaa sun kasvua ja estää sua tuomasta sun kovaa osaamista esiin – niin ehkä se on merkki, että sitä on aika uudistaa.
-
-Ensi kosketus graafiseen alaan jo + 20 vuotta sitten.
- AMK, medianomi
-In-house kokemusta + 7 vuotta.
-Auttanut kymmeniä pienyrittäjiä visuaalisen brändin avulla.
-Yrittäjyyttä takana 7-vuotta.
LISÄTIETOA
-
1) Tarjous
2) Ennakkotehtävät
3) Brändityöpaja
4) Brändi-ilmeen suunnittelu
5) Markkinointi materiaalin suunnittelu (jos on sovittu).
6) Lanseeraus
7) Tekninen tuki Signal-apilla 4 viikkoa (veloituksetta).
-
1) Suhtautumalla uteliaasti brändivuodenaikoihin ja oman väripaletin luomiseen.
2) Varaamalla kalenterista aikaa brändiprojektin läpivientiin.
3) Selkeyttämällä oman yrityksen ydinviesti, tarjonta ja fokus.
Sinun ei tarvitse olla brändäyksen ammattilainen – riittää että sinulla on käsitys suunnasta mihin haluat mennä ja vahvistunut käsitys mikä tekee yrityksestäsi elinvoimaisen.
-
Elementissä ja digielementissä laskutetaan aina vähintään 3-osassa. Kysy lisäositus mahdollisuudesta.
-
Prosessiini kuuluu yhden konseptin metodi. Teemme hyvän pohjatyön ja luomme vahvan suunnan hyödyntämällä kilpailijakartoitusta, brändivuodenaikoja ja luomme brändin tunnelmataulun. Käytämme paljon aikaa, että olemme samalla sivulla.
Näiden pohjalta lähden luomaan suuntaa johon olen varannut 2 korjauskierrosta (jotta ilme kehittyisi varmasti oikeaan suuntaan).
Koen tärkeäksi kuitenkin esitellä yhden idean kerrallaan, sillä muutoin prosessin fokus voi kadota ja aikaa kulua epäolennaisiin asioihin.
-
Elämä saa näkyä. Itselläni on myös pieniä lapsia ja joskus oman tai lasteni vuoksi aikataulut siirtyvät. Molempien hyvällä kommunikoinnilla pääsee pitkälle!
-
Valmistan brändi-ilmeen mukaiset Squarespace nettisivut (tai muokkaan vanhojasi) tutustu täältä lisää nettisivupalveluihin.
Lisäksi valmistan printti ja sähköiset materiaalit brändin mukaiseksi. Kuten:
Flodesk-uutiskirjeen ilme
Rollupit, suurkuvat.
Myymäläteippaukset ja materiaalit.
Presentaatiopohjat.
Instagram-ilme.
Työvaate merkinnät ja auto teippaukset.
Kysy lisää!
Puhutaanpa siitä, kuinka voin auttaa sinua saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi, houkuttelemaan parempia asiakkaita ja rakastumaan brändiin, joka tuntuu juuri sinulle oikealta.
NYT VARATAAN MAALISKUUTA ↘
NYT VARATAAN MAALISKUUTA ↘
Kuulostaako hyvältä?
Hienoa, niin minustakin! :) Kysy asiantuntijan brändipalvelusta tai varaa paikkasi keväälle.
Voit myös varata tutustumispuhelun, jotta voit suunnitella seuraavia askeleitasi ja päästään jutuille rennoissa merkeissä!