Kesäbrändi on viileän rauhallinen, hyvin organisoitunut ja pitää hyvää huolta asiakkaistaan
Valokuvat: Pinterest
Tutkitaan kesän vuodenaikapersoonaa ja opi miten voit hyödyntää kesä persoonallisuutta oman visuaalisen brändisi kehittämisessä. Jos mietit mistä on kyse, perusteet vuodenaikapersoonista löydät tästä postauksesta. ≫
Keskikesän kuumalla pysähdytään, odotetaan viileitä iltoja ja unohdutaan unelmoimaan – kesä katsoo taaksepäin traditioihin, niin kuin syksykin, mutta on tyyliltään sirompi ja elengantimpi. Kesä vuodenaikapersoona kääntyy myös hieman sisään päin uhkuen hiljaista voimaa.
Kesä pystyy saamaan kaaokseen selkeyttä, se on intuitiivinen ja tarkka. Sillä on myös hoivaava puoli, joka huolehtii ja tarkkailee.
Mieti täydellisiä teekutsuja joissa kattaus on harkiten rakennettu, iso kimppu rönsyäviä pioneja ja teelautaset kultauksineen.
Kesä vuodenaikapersoonalla on myös tyynempi ei-niin romanttinen puoli, joka huokuu ammattimaisuutta ja vakavuutta – ei kuitenkaan niin tinkimättömästi ja dramaattisesti kuin talvi brändin vuodenaikapersoona.
Visuaalinen brändi rakentuu viileiden ja vaimeiden väriharmonioiden ympärille, joissa on hieman harmaa pohjasävy. Kesän brändin kuvamaailma voidaan somistaa luonnollisella puulla, pellavalla ja vaalealla keramiikalla. Metalliset sävyt sopivat myös, mutta ne ovat pehmeämpiä ja antiikkisempia kuin talvi brändeillä.
Typografiassa haetaan kaaria ja voimakkaita paksuusvaihteluita joista syntyy kaunis klassinen antiikva-tyyli. Käsinkirjoitukseen sopii suuret koristeelliset alkukirjaimet ja romanttinen käsinkirjoitus kursiivilla tyylillä. Traditionaaliset yksityiskohdat esitteissä ja taitoissa, kuten anfangit (upotettu alkukirjain) ja vinjetit (vanhoissa kirjoitta rytmittämässä kappaleita) ovat ihastuttavia detaljeja visuaalisessa ilmeessä.
Laatu on ehdoton asia, joten yksityikohdat ja textuurit, kuten laadukas paperi tai kohopaino kuviot sopivat hyvin kesäbrändin käyntikortteihin ja esitteisiin.
Kesäbrändi voisi olla:
Häävalokuvaaja / asianajaja / kukkakauppias / floristi / sistusarkkitehti / korusuunnittelija / hääsuunnittelija / kauneusalan ammattilainen / visuaalinen suunnittelija
-
Tyyli:
-ilmava, harmoninen, herkkä
-unelmainen, eteerinen, virtaava
-hienovarainen, murrettu, blurri
Luova:
-pyrkimyksellinen, itsevarma, luova
-empaattinen, intuitiivinen, musikaalinen
-hoivaava, maalauksellinen, näkökulma
-runollinen, herkkä, romanttinen
Muoto:
-kaareva, herkullinen, herkkä
-detaljit, pitkänomainen, soljuva
-nestemäinen, kermainen, notkea
-kapea, ovaali, siro
-pehmeä, kiehkuramainen, liikkuva
Vahvuus:
-tarkkaavainen, tasapainoinen, konservatiivinen
-kestävä, tehokas, looginen
-järjestelmällinen, käytännöllinen, tarkka
-ammattimainen, luotettava, vastuullinen
-
Elegantti:
-kaunis, rento, chic
-sivistynyt, klassinen, elegantti
-hieno, feminiininen, siro
-harmoninen, tasapainoinen, laatu
-kuratoitu, hienostunut, ajaton
-traditionaalinen, hilitty
Tyyni:
-abstrakti, rauhallinen, viileä
-etäinen, kuiva, haalistunut
-utuinen, laiska, sumuinen, savuinen
-vaimennettu, rauhallinen, hiljainen, varuillaan
-
Haaste:
-Kesä brändipersoonat saattavat vaikuttaa hieman jäykiltä, eikä kovin spontaaneilta päätöksissään. He voivat vaikuttaa syrjään vetäytyviltä ja joskus liian muodollisilta.
Kaikilla vuodenajoilla on aikojen saatossa valikoitunut muotokieli, tietynlainen energia ja myös omat haasteensa. Brändivuodenaika-metodi pohjautuu värien psykologiaan ja teoriaan. Brändi voi edustaa myös kahta vuodenaikaa kerrallaan. Brändivuodenaika-metodi antaa suuntaviivat visuaaliselle suunnittelulle ja on vain yksi osa kokonaista brändiä.
Haluatko sinä selvittää oman vuodenaika persoonasi ja saada varmuutta valintoihin, kuinka voit erottua markkinassa omaleimaisella tavalla?
Tulossa Vuodenaikapersoona -testi ja opit miten voit lähteä hyödyntämään omaa vuodenaikapersoonaasi omassa visuaalisessa brändäyksessäsi. Testi on tulossa ihan pian, varmista että saat sen, tulemalla jonotuslistalle.