Pehmeä brändi-ilme piilotti Eveliinan kovan osaamisen
Brändi-ilme | Pakkauskonsepti | Painoaineistot
Kun Eveliina tuli luokseni, hänen brändinsä nojasi pehmeään, Pinterest-tyyliseen joogaestetiikkaan. Vanha ilme ei enää tukenut hänen tulevaisuuden suunnitelmiaan: jooga- ja hyvinvointituotteiden lanseeraamista ja premium-palveluiden luomista.
Viesti puhutteli naisia, jotka etsivät joogasta lempeyttä ja tukea, vaikka Eveliinalla olisi ollut tarjottavanaan entisenä huippu urheilijana myös vahvaa osaamista ja määrätietoista ohjausta.
Kirkastimme kohderyhmän ja sen, millaista muutosta viestintä kaipasi. Brändin tuli puhutella kunnianhimoisia, tavoitteellisia tekijänaisia ja näyttää siltä, että se tarjoaa konkreettisia keinoja hyvinvoinnin kehittämiseen ilman yltiöpehmeyttä.
Tunnistin, että tarvittiin muutakin kuin uusi logo tai lisää kaunista joogaestetiikkaa. Tarvittiin koko asemoinnin kirkastaminen.
Määrittelimme selkeästi, kenelle Wildflow puhuu ja mitä liiketoimintatavoitteita sen tulee visuaalisesti tukea.
Visuaalinen suunta rakentui brändin aitojen erottuvuustekijöiden kuten, Eveliinan tarinan ja Lapin lokaation, varaan.
Yhdistin, outdoor-brändeistä tutun high performance - tyylin, joogalle ominaiseen sielukkuuteen. Lopputuloksena syntyi yhdistelmä, joka on kohderyhmälleen riittävän erilainen herättääkseen huomion, mutta silti riittävän tunnistettava, jotta se resonoi ja luo oikeanlaista yhteyden tunnetta.
Lopputuloksena syntyi Wildflow brändi, joka ei enää seuraa joogakulttuuria, vaan määrittelee sen omilla ehdoillaan. Wildflow tarjoaa asiakkailleen tilan aidolle kasvulle ja näyttää nyt määrätietoisesti sen myös ulospäin.

